Tomb Raider 1-recenze

18. prosince 2008 v 12:33 | Lucik |  Tomb Raider 1
Tomb Raider: Featuring Lara Croft

První díl série Tomb Raider se dostal mezi prodejní tituly v roce 1996. Vyšel nejprve pro Sega Saturn, později také dostali svoji šanci hráči PC a PlayStationu. Ve své době to byl skutečně nebývalý objev, neboť akční adventury ještě téměř nebyly a ženské herní hrdinky byly také jméno neznámé. K tomu se přidal revoluční kamerový způsob pohledu třetí osoby, také jedna z novinek doby.

Tvůrci měli úmysl vytvořit hru, ve které se budete nejen dobře bavit, ale také bude na co koukat, proto hře dali všechny předpoklady k úspěchu: Akční zábava, chytlavé prostředí a to nejdůležitější! Hnědovlásku s párem pistolí v rukou, světoznámou Laru Croft. Ani muži a ženy z Core Design, ani vydavatelé z Eidos Interactive určitě netušili, že hra se stane legendou. Doménou, která si jde svou cestou napříč světu.

A jako každá správná adventura, Tomb Raider dostal strhující příběh. Boj dobra a zla o tajemný artefakt, jehož moc přesahuje naši fantazii.

Dějová linka vypráví o tom, že jakási neznámá podnikatelka, Jacqueline Natla si vyžádá Lařinu spolupráci při hledání jistého Scionu. Lara si nejprve není jistá, ovšem nakonec práci přijme. Jak postupuje při pátrání, zjišťuje, že záměry Natly nejsou vůbec dobré - chce za pomoci Scionu ovládnout svět a obnovit říši Atlantidy, odkud ve skutečnosti pochází.

A co když si budete chtít oddechnout po několika složitých levelech? Není nic zajímavějšího než navštívit interaktivní sídlo, kde si můžete zacvičit a zaplavat. Oproti následujícím dílům siceještě není moc vybavené, ale i tak je to zajímavým ozvláštněním hry.
Premiérový díl Tomb Raideru, u kterého se můžeme také setkat s názvem The Atlantean Scion, popřípadě Original se odehrává v jeskyních, v chrámech a hrobkách. Ačkoliv technika devadesátých let nehrála autorům do karet, povedlo se jim tyto lokace vytvořit vskutku bravurně.

Grafika je na dobové vymoženosti dobrá, ovšem některé hráče, zvyklé na dokonale vykreslené hry nové doby, může grafika Tomb Raidera přece jen odradit.

Styl výplně hry se všem hráčům vryl pevně do paměti: Lara musí přemoci mnoho promyšlených pastí, porazit několik nadlidsky silných zvířat, aby získala vytoužený artefakt.

Atmosféru perfektně doplňuje hudba, o kterou se postarali Nathan McCree a Martin Iveson.

Celkově hra zanechala v ohromném počtu hráčů ty nejlepší dojmy a získala mnoho fanoušků, proto o rok později vyšla další hra, Tomb Raider 2.

K této hře, stejně jako k dvěma nadcházejícím dílům vyšel datadisk s názvem Unfinished business.
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama