Prosinec 2008

Tomb Raider 6 -vídejko

19. prosince 2008 v 11:17 | lucik |  Tomb Raider 6
Tohle je písnička ke hře Tomb raider AOD

Dizkuze k Tr 6

19. prosince 2008 v 11:03 | lucik |  Tomb Raider 6

Diskuze k Tomb Raider 6

21.9.2008 22:50
Co vás na tomto dílu zaujalo? Patří mezi vaše oblíbené? Co vás ohromilo? A co vás naopak nepotěšilo? Sdělte své zážitky, pocity a názory.
Diskutujte o šestém díle série Tomb Raider :)

Recenze

19. prosince 2008 v 11:00 | lucik

Tomb Raider: The Angel of darkness


Ačkoliv Lara byla již mnoha fanoušky považována za mrtvou, tři roky po vzpomínkovém díle Chronicles přichází šestá hra, The Angel of darkness..již název napovídá, že tentokrát jde o něco jiného, než na co jsme byli zvyklí. Hra vyšla netradičně v druhé polovině června 2003 pro PC, PlayStation a Mac. Lara je stále hlavní ikonou Core Designu, který hru vytvořil. Ani vydavatel se nezměnil, stále Eidos. Šlo nejen o jednu z nejočekávanějších her TR série, ale i celkově. Hráči i Lara jsou o 8 let starší, než při prvním TR (Lara samozřejmě jen orientačně) a skutečně, všichni jsou dospělejší, hráči chtějí víc a Lara potěmněla, je bledá, plná nelítosti, ale také touhy po očištění svého jména. Tentokrát jí totiž osud nastolí nelehkou cestu:

Na začátku se dozvídáme, že Lara, která je zpět z Egypta a na prosbu jejího bývalého učitele, Von Croye, odlétá do Paříže. Setká se s ním v jeho apartmánu, kde jí Werner požádá o pomoc při
hledání jistých Obscurových maleb, tajemných artefaktů, po kterých touží jistý Eckhardt. Werner si dobře uvědomuje, že tento "klient" je šílenec a že není bezpečné s ním uzavírat ďáblovu smlouvu. Ovšem Lara stále nezapomněla na to, co se dělo v Egyptě a proto odmítá a je na odchodu. Werner se jí pokouší zastavit, ovšem následně je Lara omráčena, ztrácí vědomí a po probuzení nachází svého učitele mrtvého. Nemá čas, protože je hlavní podezřelou z vraždy.
Příběh je jednou z nejlepších částí hry, důležitější, než tomu bývalo v minulých hrách. Vždy totiž hráč nejen hraje, ale také bádá, protože zde se nejedná o nějaký vzácný artefakt, nýbrž o krvavé vraždy, okultistické znaky a dávno vymřelou biblickou rasu.
Po ději je třeba zmínit grafiku, ta má totiž dvě tváře: Prostředí, kterým Lara prochází, je hezky a detailně vykresleno, ovšem zároveň se jedná o hru s největším počtem grafických chyb a bugů z celé herní série. Autoři měli dobrý nápad, jenže si sami na sebe nabrousili kudlu, protože do éteru vypustili nedoladěnou hru. A grafika není to jediné, co zde zakopává levou nohou o pravou.

Zatím si však pojďme zhodnotit lokace, neboť ačkoliv jich ve hře není mnoho, povedly se. V první části hry tvůrci využili to, co může nabídnout Paříž a tak hned po tom, co se Lara vymotá z temných uliček pařížského ghetta, zamíří do Louvru. V tom mají autoři mé uznání, neboť bych jen těžko vymýšlel záminky, proč se má Lara Croft najednou ocitnout v Louvru. Autoři však zápletku tohoto místa vykoumali na jedničku. A v druhé polovině, naši slovenští čtenáři prominou, nastává chvíle pro nás, pro Českou Republiku, neboť Laru osud zavede do matky měst, stověžaté Prahy.
Bohužel, Lara nenavštíví žádnou naší turistickou lokaci, pouze zasněžené náměstí, ovšem na druhou stranu budovy jsou zde v poměrně povědomém stylu.. Zajímavé je ale všimnout si, že některé nápisy uvnitř českých budov jsou napsané v našem jazyce - autoři si však hlavu nelámali a tak můžete narazit například na mnoho nesrozumitelných vět...minimálně vás ale pobaví. Rozumějte, za chybný pravopis ve hře nemůžeme mít autorům nic za zlé, ale mírně to kazí už tak poškrábaný lesk hry.

TR6 je ve změnách přeborníkem, ovšem ne vždy jsou to změny příjemné. Například vás může zamrzet, že si Lara nemůže zastřílet ze svých klasických pistolí. Lařin arzenál byl celkově změněn, jsou zde různé malé i velké zbraně, ovšem jedna z mála, které zůstaly z předchozích dílů je jistá variace brokovnice. Některé pistole ovšem stojí za to, třeba s uspávacími šipkami či elektrizující zbraň. Stejně tak jsou pozměněny lékárny: Těmi nejslabšími jsou čokoládové tyčinky pro doplnění energie, nejlepší jsou klasické Large Health Packy.
Další výraznou změnou je systém secretů. Dá se říct, že jistá tajná místa s bonusy občas najít můžete, ale na klasický zvuk a dobrý pocit je třeba zapomenout - nic takového v této hře není.
Interaktivnost hry je podpořena něčím, co v TR ještě nebylo: Lara může přijít k některým osobám a mluvit s nimi. To je nejen možné, ale také důležité pro budoucí vývoj hry: postavy vám totiž můžou prozradit některé podstatné informace. Všechny dialogy ve hře jsou podepřené titulky,takže doporučuji stáhnout si češtinu - pro lepší pocit z děje.
Bohužel zde není žádný dopravní prostředek, interaktivnost hry tím ale moc netrpí.
Nepřátelé nejsou tak rozmanití, jako tomu bývalo dříve: Zde jsou to hlavně lidé a pár kostlivců. A bossové, ti jsou někdy dosti těžkopádní, ale když zjistíte, co a jak, dají se všechny zvládnout.

Lara je také úplně jiná - vypadá přitažlivěji, než kdy dřív (však má také 5000 polygonů - 10x víc, než měla v Chronicles). Ovšem to není to jediné, co se změnilo. Lara například sílí během hry. Na začátku neumí sprintovat a sotva přeskočí nějakou tu propast. Když si však trochu zacvičí, zaposunuje bednami, oznámí vám, že je nyní silnější a že by možná mohla zkusit skočit tu mezeru, do které už několikrát zajela. Stejně tak se postupně prodlužuje čas, po který může Lara ručkovat a tak dále. Sprintování však příjde až v druhé polovině hry.
Naše hrdinka však není na všechno sama: TR:AOD má i druhou hratelnou postavu, Kurtise, bývalého legionáře, který touží po pomstě onomu Eckhardtovi, proto se s vámi spojí a v několika levelech Laru nahradí (více o Kurtisově postavě najdete ZDE). Kurtis je ve hře nesmírně důležitý, neboť právě s ním je propleten veškerý děj a jestli se někdy mluvilo v souvislosti s TR o jiné postavě než o Laře, byl to právě on.
Změna, která se však na hře podepsala negativně, je ovládání: Dříve mohlo být těžké se ho naučit, ale na druhou stranu bylo plně funkční. Zde však Lara i Kurtis provádějí pohyby docela
dlouho po tom, co jim je zadáte. Zmiňováno je to především u Kurtise, ale i Lara je zde dosti nemotorná. Například než se rozběhne, udělá pár kroků pomalou chůzí, což se příliš nevyplácí, chcete-li přeskočit dvaceti metrovou propast a na rozběh máte dva tři kroky. Udejme příklad: V druhém levelu je místo, kde musí Lara vylézt na bednu, aby se mohla při skoku zachytit zábradlí, které je poměrně dost vysoko. Lara se rozběhne, ovšem namísto, aby skočila, tak spadne z bedny a teprve potom skočí - v tomto okamžiku jsem měl pocit, že spolknu myš.
Co mírně zlepšuje pocit ze hry, jsou nově zabudované stealth-prvky. Funguje to tak, že Lara, aniž by někoho upozornila, se může nahnout za roh, aby viděla, co se zde nachází. Také se může zezadu tiše připlížit k nepřítelovi a zlomí mu vaz (au!). Tuto schopnost mnohokrát oceníte, protože v některých částech hry, pokud vás nepřítel zmerčí, houkne a zpoza rohu se vyrojí deset dalších. Takto si můžete ušetřit nejen čas, ale i cenné náboje. A hlavně nervy. Na druhou stranu je třeba zmínit, že nepřátelé jsou víceméně tupí, umělá inteligence nedosahuje potřebných kvalit a tak je docela jedno, jestli na vás příjdou 3 nebo 30 - stejně jsou tu všichni jen proto, aby se nechali dobrovolně zabít bez sebemenších reakcí.

Myslím, že je pochopitelné, že v tomto díle není sídlo. Rutinní trénink na začátku hry byl také dost omezen, ovšem pár základních pohybů vám Lara vysvětlí a na začátku stejně neumí vše.

Hudební doprovod je dost odlišný: Část hlavního motivu sice zůstala, hudba je však pochmurnější - to ovšem sedí k atmosféře hry a není tedy nic, o co bychom přišli, nádherná je stejně. Autory hudby jsou Martin Iveson a Peter Connelly, byla nahrána Londýnským symfonickým orchestrem.

A jak působí TR6 na širokou veřejnost? Většina hodnotících se shodne na tom, že jde už o něco trochu jiného, než doposud. Ovšem často je to "jiné" hlavně v negativním slova smyslu...TR6 totiž může některé konzervatiní fanoušky odradit, navíc chyby dělají své.
Když prohlédneme celou sérii, tento díl sklidil asi nejvíce kritiky ze všech. Je mnoho těch, kteří ho nepovažují za špatnou hru, ale není to žádné terno a nedodělaná grafika, divné ovládání a pár dalších problémů nutí se zamyslet.
Kdybychom měli několika slovy co nejstručněji ohodnotit AOD, stačilo by říct "pěkný, ale nedoladěný". Autoři totiž mnoho času předělávaly to, co už bylo hotovo a co nebylo, to se muselo rychle stihnout na konec. Údajně hra přišla o 70 procent toho, co v ní mělo být. Navíc spory s vydavatelem ohledně data vydání také udělaly své.

Můj názor na tuto hru je ovšem mnohem pozitivnější, než samotná recenze: Za Core a tuto hru se vždy s chutí postavím, ale článek má být objektivní, tak doufám, že je. Každopádně je ale AoD, i se svými zápory, mým oblíbeným dílem a získal si mě příběhem, krásnou atmosférou a zábavným hraním.

Dizkuze k TR 5

19. prosince 2008 v 10:59 | lucik
A jako obvykle moje oblíbená Dizkuze!

Co vás na tomto díle zaujalo? Patří mezi vaše oblíbené? Co vás ohromilo? A co vás naopak nepotěšilo? Sdělte své zážitky, pocity a názory.
Diskutujte o pátém díle série Tomb Raider :)
//

Wallpapery k Tr 5

19. prosince 2008 v 10:58 | lucik |  Tomb raider 5

Tomb Raider 5 - Wallpapery

1.11.2008 15:53

Zbraně a výbava v Tr 5

19. prosince 2008 v 10:56 | lucik |  Tomb raider 5

Zbraně a lékárny v TR5


PISTOLE:
Stále stejné jako v TR1-4. Základní zbraň. Hodí se nejvíc asi na neobrněné nepřátele. Bude se velmi hodit v Římě.
UZI SAMOPALY:
Najdete je poprvé v Římě. Doporučuji je tam používat, protože v další části už je mít nebudete. Za velmi silný účinek se platí tím, že plýtvá náboje.
BROKOVNICE:
Shotgun jak se patří. Jako v TR4 má dva druhy nábojů. V Římě ji doporučuji na dračí hlavy.
REVOLVER:
Ve hře je možná i Desert Eagle, jeho pokrevní bratr, co se týče menších zbraní v TR, ale Revolver budete asi používat více. V Římě je potřeba na vystřelení očí jedné divné mechanické hlavě a v Rusku se bude hodit na pár dotěrných odstřelovačů. Skvělá zbraň.
HECKLER A KOCH MP5 GUN:
Podobná zbraň je v TR3. Zde máte jí v poslední části, v VCI mrakodrapu. Má pár hezkých funkcí, které se budou hodit.
-DODATKY-:
Chlorofom:
Pokud tuto tekutinu skombinujete s hadříkem, bude o nepřítele méně. Máte ji v VCI mrakodrapu, v části, kdy přijdete o jedinou zbraň, HaK Gun.
Zbraň s lanem:
Dost nepravděpodobný název. Ve VCI mrakodrapu se bude hodit, pokud se budete muset dostat daleko.
Dalekohled:
Chcete-li vidět dál, použijte ho.
Headset:
Povídat si se Zipem. Tak to můžete dělat přes sluchátko tohoto nástroje. Když jsou někde paprsky z laserů, odhalíte je pouze s tímto malých zázrakem.
Světlice:
Můžete si s nimi posvítit ve tmě. Určitě jich najdete hodně.
Malá a Velká lékárnička:
Malá vyléčí jako vždy 50 procent života, velká 100.

Recenze k Tr5

19. prosince 2008 v 10:55 | lucik |  Tomb raider 5

Tomb Raider: Chronicles


Lara je pohřbena v troskách egyptské hrobky a jako malá náplast pro truchlící fanoušky vyšlo v roce 2000 (jako již tradičně v listopadu) pát pokračování série. Hra byla vydána ve čtyřech verzích: pro PC, PlayStation, Mac a Segu Dreamcast.
Mnoho z příznivců slavné archeoložky zajásalo, ačkoliv se jednalo pouze o vzpomínkový díl. Lara Croft je celým světem brána v minulém čase a o tom svědčí i děj tohoto dílu:
Její přátelé, zhrzeni zprávou o její strašlivé smrti se scházejí v sídle rodiny Croftů a vyprávějí si o jejích dobrodružstvích. Právě my do nich nahlédneme z jiného pohledu - jako hráči.
Čtyři samostatná dobrodružství jsou situovaná do několika odlišných lokací i dob. Lara tak v různých časových rozestupech navštíví Koloseum v Římě, ruskou ponorku irský ostrov, plný tajuplných příšer a mrakodrap v New Yorku. Zatímco si Winston - Lařin sluha, Otec Dunstan - kněz a přítel rodiny Croft a Charles Kane - též rodinný přítel, vyprávějí tyto příběhy, v Egyptě pokračuje hledání jakýchkoliv stop po Laře, vedené Von Croyem, Lařiným učitelem, kterého jsme viděli v minulém díle.
Je třeba zmínit, o čem jednotlivá dobrodružství pojednávají:
1) V prvním se Lara vydává do Říma, kde má učinit obchod se starými známými: Larsonem a Pierrem - jedná se o tajemný Merkurův kámen. S atraktivní archeoložkou se podíváme do oblasti Kolosea a Trajanského náměstí abychom našli podobný kámen, Kámen mudrců.
2) Druhý příběh nastíní situaci, časově zařaditelnou několik let po pádu Sovětského Svazu: Lara se vkrade na ruskou ponorku, aby získala artefakt Kopí osudu.
3) Ve třetí misi se opět setkáváme s 16ti letou Larou, která se v době trávení prázdnin u Winstona a jeho ženy v Irsku propašuje na loď Otce Dunstana, aby spolu vyřešili záhadu zdejších nadpřirozených bytostí, kvůli kterým se obyvatelé ostrova stěhují pryč.
4) A nakonec poslední, čtvrtý příběh, ze všech nejakčnější, který úzce souvisí také s Von Croyem - Lara se totiž infiltruje do mrakodrapu v New Yorku, aby získala Iris, se kterým jsme měli tu čest na začátku čtvrtého dílu.

Tomb Raider 5 je asi nejvěrnějším pokračováním svého předchůdce: Engine zůstal stejný jako u The Last Revelation, zrovna tak jako menu a inventář (což logicky souvisí s věcí enginu).
Lara přišla o výrazných zbraní a poprvé nedostala žádné nové - pouze jsme se dočkali návratu H&K samopalu z TR3 a revolveru z TR4.
Také počet dopravních prostředků se zužil: V TR4 byli dva, zde už zůstal jediným netradičním způsobem pohybu podvodní skafandr, který si ovšem můžeme vyzkoušet pouze v jednom speciálním levelu. Mimochodem, všimněte si, že počet dopravních prostředků se od TR3 až po TR6 trvale snižoval.
Nepřátelé tohoto dílu jsou více než originální: Kromě rutinních krys, netopýrů či psů jsou zde také
lvi, gladiátoři, oživlé sochy, ruští vojáci, mnoho nadpřirozených tvorů a také spousta hlídačů v mrakodrapu. Mimo jiné se zde objevilo také pár bossů: Například zvláštní "Hlava rytíře", Larson či podvodní čarodějnice.
Ačkoliv grafika TR5 zůstala vesměs stejná, Lara obdržela několik nových pohybů. Například umí chodit po laně a dělat přemety na hrazdě. Také je nyní v její kompetenci prohledávání všelijakých skříní, zásuvek a šťár, kde se můžou ukrývat secrety či užitečné věcí. Na několika místech také Lara musí použít svůj důvtip a stealth-dovednosti, aby eliminovala nic netušícího nepřítele.
V TR5 je 36 secretů, zhruba 3 na každý level. V tomto díle nesbíráte lékárny a náboje, místo nich Lara nachází zlaté růže, které vytvářejí docela elegantní efekt. Když najdete všechny secrety, odblokuje se vám v menu několik zajímavých bonusových materiálů...
Ostatní vybavení se téměř nezměnilo - svíčky, dalekohled i páčidlo ve hře zůstalo. Pouze byl obměněn kompas a to za hodinky Timex, ukazující herní statistiky.
V pátém díle se nenachází sídlo, tréninková mise je první level v Římě. Za zmínku ovšem stojí úvodní ukázky, kde se Lařini známí odebírají do Croft Manoru.
Spolu s Pc-verzí hry vyšel skutečný skvost ve světě Tomb Raider - herní editor. Zruční a zkoumaví hráči si mohou vyzkoušet tvoření vlastních levelů - na to se v současnu orientuje mnoho známých webů a blogů. Nu a ti méně šikovní to můžou zkusit taky...ovšem zručnost je zde výhoda.

Autorem hudby a efektů zvuku do tohoto dílu byl opět Peter Connelly.

Reakce na tento díl jsou rozporuplné. Zatímco většinově je TR5 brán jako poslední díl klasické série, herní kritici tento díl nijak nešetřili.
Jedním z hlavních bodů kritiky je její délka: 16 levelů opravdu není moc, avšak skalním fanouškům to nevadilo. Také grafika podle recenzentů značně pokulhává - není těžké všimnout si různých bugů a nepřesností v designu. Další slabou stránkou hr jsou podle některých hádanky - ty totiž prý nespadají do typického žánru TR-puzzlů. Některé předměty ve hře navíc prý nenajdete, nejste-li od nich maximálně na milimetr - příkladem by mohla být mince na dně jezera v levelu Old Mill. A nakonec, v některých částech hry je prý hra bez návodu celkově téměř nezvládnutelná.
Také se můžeme setkat s kritikou lokací, neboť prý nenajdeme v této hře nic nového: Řím už zde byl, Rusko také něco připomíná, ostrov s mladou Larou je také okoukaná záležitost. Pouze ten poslední Mrakodrap prý za něco stojí.

I přes tuto obsáhlou kritiku mnoho hráčů, zejména v řadách fanoušků série považuje tuto hru za velmi originální, odlišnou od ninulých dílů, ale tím způsobem krásnou.

A stejně tak já si myslím, že tento díl neztropil sérii žádnou ostudu, ať je jakkoliv krátký či nedokonalý. Myslím, že je kromě zábavnosti také silně emotivní atmosféry - a to je plus. Vždyť bez příběhu by hry TR vůbec neměly smysl.
A na to si musíme pamatovat :).

Příběhy byly dopovězeny, další etapa v sérii za námi. Pouze ten Von Croy si nedá pokoj a bez přestávky nechává hledat dělníky Lařiny ostatky. A hle, nachází Lařin baťůžek

Wallpapery

18. prosince 2008 v 12:57 | lucik |  Tomb Raider 4

Vybava a Zbrane v TR 4

18. prosince 2008 v 12:55 | lucik |  Tomb Raider 4

Zbraně a lékárny v TR4


PISTOLE:
Staré známé. Ani zde nemají omezený počet nábojů a budou se vám skvěle hodit při skákání do stran, běhu i skákání. Dobrě odráží každého nepřítele.
UZI SAMOPALY:
Jsou k nezaplacení. Osobně je doporučuji na Araby, ale hodí se prakticky na všechny. V tomto díle jsou to ale už žrouti nábojů. Nicméně, nábojů bude vcelku dost, takže proč si občas nezastřílet...
BROKOVNICE:
Výborná na schazování koster do jam. Vynikající na většinu nepřátel. Má dva druhy nábojů: Normální a Wideshot, které jsou dobré spíše na nechráněné oponenty.
GRANÁTOMET:
Má tři druhy nábojů: Normální, Silné a Oslepovací. Je to hodně silná zbraň, kterou zatraceně oceníte.
REVOLVER:
Výměna za Desert Eagle. Můžete ho spojit s laserovým zaměřovačem, takže pěkně zamíříte.
SPORTOVNÍ KUŠ:
Má tři druhy bávojů: Normální, Výbušné a Napuštěné jedem. Lze ji spojit se zaměřovačem.
LASEROVÝ ZAMĚŘOVAČ:
Lze ho napojit na Revolver nebo Sportovní kuši. Pak můžete zamířit.
-LÉKÁRNIČKY-
Malá lékárnička:
Vyléčí 50 procent života.
Velká lékárnička:
Vyléčí 100 procent života.
-PŘEDMĚTY-
Světlice:
Můžete si sní posvítit, což budete v hrobkách potřebovat. Najdete jich dost, zvlášť, když budete hledat Secrety.
Dalekohled:
Můžete se sním podívat do dálky. Hodí se na to, že můžete vidět nepřítele, aniž byste k němu chodili.

Recenze k TR 4

18. prosince 2008 v 12:52 | Lucik |  Tomb Raider 4

Tomb Raider: The Last Revelation


Sérii sláva neopouští ani čtvrtý rok po vydání Tomb Raider 1 a proto v roce 1999 vychází čtvrtý díl, nazvaný "The Last Revelation.
Tentokrát autoři, kterými byli opět vývojáři z Core Designu (vydavatelem zůstal Eidos Interactive), zamýšleli vrátit se k původním kořenům Tomb Raidera a po pestré TR3 celé čtvrté pokračování nechali poněkud jednotvárné. To ale hře na kráse rozhodně neubírá.
Hra byla vydána pro PC, PlayStation, Mac a pro Segu Dreamcast.

Příběh začíná v roce 1984 v Kambodži. Lara, které bylo tehdy sladkých šesnáct let, spolu se známým archeologem, Wernerem Von Croyem, podnikají cestu do chrámu v Angkor Wat (zde také Lara najde svůj pověstný baťůžek). Zde najdou tajemný Iris, artefakt, který se stane důvodem jisté "nehody". Werner je uvězněn v chrámu a Lara si zachrání holý život, když uteče před padající klenbou.
Nyní již v přítomnosti, se Lara dostává do Egypta a se svým průvodcem pronikne do Sethovy hrobky. Nevědomky ale osvobodí zlého boha Setha, což může pro svět znamenat apokalypsu.
Seth, který byl bohem války, byl kdysi uvězněn Hórem, aby již nečinil zlo.
Lara musí Setha znovu uvěznit, aby zabránila konci světa. To jí stěžuje starý známý Von Croy, kterého zlý bůh posednul a začal ovládat.
Ačkoliv je celá hra vyjma prvních dvou levelů v Kambodži situována do Egypta, nedostatkem zajímavých míst rozhodně netrpí: Lara se prohání místy jako jsou Kleopatřiny paláce, Karnak či Údolí králů.
Navíc je hra velice pestrá v ohledu levelů: Jakmile se vyhrabete z temné hrobky, už se v džípu proháníte přes egyptskou poušť. Jednou z nejzajímavějších částí hry je podle mě zcela určitě level, kdy Lara cestuje vlakem do Alexandrie. A to je jen jedna z mnohých cenností, které skýtá hrobka zvaná TR4.
Stejně jako nový herní engine, který nabízí nejen Laru v mnohem kulatějších a přirozenějších tvarech, přibyl do hry také mnohem mazanější systém hádanek. Ty mají za úkol vám pořádně zapotit mozkové závity, což v tomto díle opravdu není problém.
Kromě lokací také tvůrci šetřili v počtu dopravních prostředků...tentokrát se Lara může prohánět pouze v džípu a v motokáře. I tak si ale za jízdy užijete spoustu legrace (viz. zmíněný vlak).

Hra disponuje několika novými, avšak originálními zbraněmi. Kromě zůstávajících pistolí, brokovnice, UZI a granátometu přibyl revolver (který vydržel i do následujícího dílu) a kuš. Obě zbraně se dají kombinovat s novinkou hry - laserovým zaměřovačem, kterým můžete zaměřit jakýkoliv cíl. Ve vybavení se objevil také kompas, který má jen malá uplatnění. Je to spíše pouze náhrada za stopky z minulých dílů. Je třeba zmínit také páčidlo, které se vám mnohdy bude velice hodit.
Když už jsme u výbavy, je důležité říct, že hra změnila styl inventáře: Kruh byl nahrazen rovnou
linkou, ve které se nachází všechny předměty včetně ukládání a nahrávání hry a veškeré možnosti vybavení. Změnou prošlo také úvodní menu: Namísto obrázku a kruhového výběru je zde nyní praktické menu o několika řádcích a za nimi průlet některými egyptskými místy.
Přes to, že váš arzenál je velmi rozmanitý, ve hře paradoxně potkáte mnoho nepřátel, na které budou vaše zbraně trochu krátké. Ať už jsou těmi nepřáteli všudypřítomní skarabové, kostlivci (ti však jdou zničit), netopýři, posvátný býk (toho je třeba přelstít) či a hlavně, rozmilé můmie.
Ti, kteří ještě TR4 nehráli, však nemusí mít strach, že si pořádně nezastřílí. Na hráče totiž ve hře čekají spousty Arabů, krokodýlů, škorpionů, či sveřepých šakalů. Také v Kambodži potkáte pár prasátek hradavičnatých, které do vás budou jen trochu šťouchat :))))
K nepřátelům je vhodné sdělit, že opět o něco pokročila jejich AI. Arabové již umí nejen střílet a běhat za vámi, ale dokonce také zvládají "opičí" lezení.

The Last Revelation je inovované i po stránce Lary. Kromě toho, že je opět o něco přirozenějších tvarů dostala několik nových pohybů. Hlavně je to možnost šplhat po laně, houpat se na něm, skákat z něho a tak dál. Také je nyní hra bohatší o několik pák, spínačů a mechanismů, které může Lara uvést do chodu. Dál Lara změnila způsob sbírání předmětů...nyní si již obtížně nekleká, pouze se shýbne, což působí nejen mladistvěji, ale také rychleji.
Bavíme-li se o Laře této hry, je třeba zmínit, že Core vystřídali dabérku, která jí propůjčila svůj hlas. Namísto Judith Gibbins přichází Jonell Elliott, která s dabingem pro TR vydržela až do šestého dílu.

"Zapomeňme na Winstona!" dalo by se vyčíst z tohoto dílu...o něm zde totiž jako v jediném díle (+AoD) není ani zmínka. Po této větě vám musí být jasné, že tvůrci do hry neudělali sídlo. Tréninkovou misí jsou první dva levely v Kambodži. Ovšem, abscence Lařina domu má své opodstatnění: Zlý bůh bouří a pouští na vás nepočká, proto není třeba otálet v sídle a vzhůru na něj, ať jsou z něj kotlety.

Systém secretů nebyl změněn: Jako tomu bylo v TR1 a TR3, i zde vás čeká známý zvuk a pak nalezení užitečných věcí...a některé opravdu stojí za to! Celkem je ve hře 70 secretů, což není málo, ale zvládnout se to jistě dá - zvlášť pro skutečné hledače pokladů.

Oproti minulému dílu už si hráč nemůže vybírat, kam půjde nejdřív...i když, vlastně trochu ano. Hra totiž nabyla nového systému, kde se můžete vracet do některých levelů. Pár z nich navštívíte klidně třikrát či čtyřikrát.
Hra také neobsahuje datadisk, narozdíl od svých tří předchůdců... Co ovšem stojí za zmínku je The Times Level, který vznikl v koprodukci Core Designu a novin The Times. Lara zde hledá tajuplnou Tutanchamonovu masku. A jen tak pro zajímavost: hádejte základní rozdíl mezi datadisky a tímto levelem? Ano, správně, příběh datadisku se vždy děje až po dílu, ke kterému patří, narozdíl od tohoto speciálního levelu.

Celkem hra obsahuje 35 levelů, rozdělených do několika částí podle egyptských lokací, ať už je to Karnak či Alexandrie. Každý z nich je podkreslen hudbou a zvukovými efekty, jejihž autorem je Peter Connelly.

Některými fanoušky série je tento díl brán jako nejlepší ze všech, najdou se i tací, kteří ho považují za znovuzrození prvního dílu.
Mnohými je považován za konečně klasický díl, dynamičtější, s hrobkami, přesně tak, jak vypadal první díl. "The Last Revelation je zatím a asi i navždy nejlepší díl celé série."vyjádřil se časopis GameSpot.
Některé recenze kritizovaly hlavně frustrující pohyby kamery, která není dokonalá, avšak, dle mého, žádná větší pochybení nedělá. Někteří také tvrdí, že hra, jakožto celá série, nejde s dobou a celkově se přes 4 roky moc daleko nepohnula.
Hra také sklidila mnohem větší zájem než předchozí TR tituly, neboť zakončení dílu a také název "Poslední odhalení/zjevení" působí dosti tajuplně. Mnoho hráčů si po vydání myslelo, že Lara zemřela, udušena pod zničenou pyramidou. Po vydání následujícího dílu se toto podezření okamžitě rozplynulo, ovšem říká se, že tehdy na přelomu tisíciletí bylo před sídlem Core Designu tolik svíček za Laru, že zde nebylo k hnutí.

Můj názor: Tento díl jsem několikrát rozehrál, ale zatím se mi nepodařilo dostat se dál než do komplexu v Alexandrii. Doufám, že se mi to v brzké době povede :) Přes málo zkušeností myslím, že je tento díl skutečně velice pěkný a chválu si zaslouží víc než některé ostatní :)
//<![CDATA[ sklikBanner({ codeId: 51, formatId: 43, url: new String(window.location.href), cborder: 'fffdc1', cbackground: 'FFFFFF', ctitle: 'f9d35e', ctext: 'fffdc1', curl: 'f9d35e', simg: 1 }); //]]>
/* <![CDATA[ */ var bbs=screen,bbn=navigator,bbh;bbh='&ubl='+bbn.browserLanguage+'&ucc='+bbn.cpuClass+'&ucd='+bbs.colorDepth+'&uce='+bbn.cookieEnabled+'&udx='+bbs.deviceXDPI+'&udy='+bbs.deviceYDPI+'&usl='+bbn.systemLanguage+'&uje='+bbn.javaEnabled()+'&uah='+bbs.availHeight+'&uaw='+bbs.availWidth+'&ubd='+bbs.bufferDepth+'&uhe='+bbs.height+'&ulx='+bbs.logicalXDPI+'&uly='+bbs.logicalYDPI+'&use='+bbs.fontSmoothingEnabled+'&uto='+(new Date()).getTimezoneOffset()+'&uti='+(new Date()).getTime()+'&uui='+bbs.updateInterval+'&uul='+bbn.userLanguage+'&uwi='+bbs.width; if(typeof(bburlparam)=='string') { bbh+='&'+bburlparam; } if(typeof(bbkeywords)=='string') { bbh+='&keywords='+escape(bbkeywords); } document.write("<scr"+"ipt language='JavaScript' charset='windows-1250' type='text/javascript' src='http://go.cz.bbelements.com/please/showit/2444/3/3/7/?typkodu=js"+bbh+"&alttext=0&border=0&bust="+Math.random()+"&target=_blank'><"+"\/scr"+"ipt>"); /* ]]> */